Miód spadziowy ze spadzi iglastej- ekologiczny
Opis
Miód spadziowy ze spadzi iglastej BIO z mazurskiej pasieki ekologicznej w 100 % pochodzi z własnej certyfikowanej pasieki ekologicznej. Pozyskiwany jest w tradycyjny sposób sięgający tradycją do 1957 r. Posiada certyfikat zgodności w zakresie produkcji metodami ekologicznymi nr PL-EKO-02-002216.
Oczarowuje żywicznym aromatem i łagodnym, niezbyt słodkim smakiem. Jest niezwykle cenny i często nazywany królem miodów.
Kolor ma ciemny, często z odcieniem zielonkawym. Jest to rosa miodowa, którą pszczoły zbierają na igłach świerków, sosen czy modrzewi, następnie zanoszą do ula gdzie dodają enzymy i przerabiają na miód.
Stosowany jest na dolegliwości dróg oddechowych, działa antyseptyczne, przeciwzapalne oraz wykrztuśne. Spożywanie tego gatunku miodu także dobroczynnie wpływa na serce i układ krwionośny poprzez działanie przeciwmiażdżycowe. Miód spadziowy polecany jest również na schorzenia stawów i układu nerwowego, w przypadku obniżonej odporności organizmu.
Ma działanie odtruwające i dlatego zalecany jest osobom pracującym w warunkach szkodliwych, przy produkcji toksycznych substancji oraz osobom po kuracjach silnymi lekami, np. leki sterydowe, przeciwnowotworowe.
Jaka jest różnica między tradycyjnym miodem a certyfikowanym miodem ekologicznym?
Są 3 czynniki, które pozwalają certyfikować pasiekę jako ekologiczną:
1. Teren, gdzie zlokalizowana jest pasieka. W promieniu 3 km nie ma upraw konwencjonalnych. Tylko 1 nasza pasieka jest certyfikowana i znajduje się na takim terenie. Pozostałe są konwencjonalne.
2. Sposób leczenia i prowadzenia pasieki - wyłącznie naturalne sposoby, co oczywiście jest we wszystkich pasiekach, bo przy pszczołach nie da się inaczej,
3. Sposób zakarmienia na zimę - w pasiece ekologicznej pszczoły pozostawiane są na zimę na miodzie ekologicznym.
Te czyniki sprawiają, że miód jest najwyższej jakości o niepowtarzalnych walorach smakowych i zdrowotnych.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.